Ko sem bil postavljen pred dejstvo poučevanja oz. dajanja Kriya yoge naprej, si niti predstavljal nisem, kako velik je pravzaprav ta projekt. Na začetku sem nameraval “iniciacije” deliti vsem zainteresiranim. Kot se je že velikokrat zgodilo je na točki, kjer bi naredil napako posredoval moj Učitelj. Tako se je ponovno izkazalo, da Njegov blagoslov zaščite dejansko “deluje”.
Sedaj vidim, da je k poučevanju Kriye potrebno pristopiti zelo široko, predvsem pa natančno. Povrh vsega pa je verjetno le malo ljudi toliko odprtih, da lahko táko ali drugačno učenje sprejmejo brez večjih težav. Velika večina ljudi potrebuje določene odgovore, ki potešijo njihov intelekt.
Prav zato sem napisal to poglavje. V njem so odgovori na vprašanja, ki bi zanimali vsakogar, ki se želi učiti Kriya yoge v našem Inštitutu. Teme pokrivajo področja, ki v prejšnjih poglavjih niso zajete ali pa so preveč splošne in odlomke Učenja Sri Babajia v kontekstu uporabnosti v življenju.
Za vse napisano pa se vsekakor lahko zahvalim edino nepresahljivemu viru, kateremu se reče Učiteljev blagoslov.
Podrobnosti spodaj:
- Sri Babaji in Njegovi učenci/ke
- Tehnika Kriya yoge
- Kriya yoga in drugi pristopi
- Vsakdanje življenje in Kriya yoga
- Kriya yoga in osvobajanje
Sri Babaji in Njegovi učenci
V: Kdo je pravzaprav Sri Babaji? Kaj to pomeni “mahavatar”? Kdaj se bo spet pojavil v javnosti?
Naj na tem mestu namesto odgovora pozovem vse zainteresirane, da Njegovo resnično identiteto spoznajo sami, skozi lastno neposredno izkušnjo.
Na določeni stopnji razvoja pride z Njim v stik prav vsak, kar pa ne pomeni, da je treba na to točko razvoja čakati. Ena izmed tehnik, katero Sam priporoča vsem ljudem je ponavljanje mantre Om Namah Shivaya. Pravi tudi, da lahko na ta način z Njim pride v stik vsak.
Mahavatar pomeni Veliki avatar. Mahavatar Babaji ima nesmrtno telo in za razliko od ostalih Mojstrov in avatarjev nikoli ne zapusti fizičnega sveta. Je Učitelj učiteljev in menda tudi samih Mojstrov modrosti. Kdaj se bo spet pojavil v javnosti ve samo On. Drugače pa je poznan pod različnimi imeni in kot vir različnih učenj. Je direktna manifestacija Sri Krsne, in njegovo ime je Sadasiva.
V: Praviš, da je Vrhovni Učitelj Kriya yoge Sri Babaji. Kako nam lahko pomaga?
Pomaga nam že tako, da vemo zanj in da imamo možnost sledenja Njegovega Učenja (Kriya je le del Njegovih Učenj). Če On ne bi hotel, se mi danes sploh ne bi pogovarjali o Kriyi in o Njem.
Pomaga pa ti lahko tudi drugače. Po moji izkušnji z Njim lahko rečem, da priskoči na pomoč le tistim, ki Njegovo pomoč prav zares potrebujejo in zanjo iskreno prosijo. Kogar pa Sam blagoslovi, je deležen vsestranske podpore in pomoči, za vedno.
V: Ali je potrebno, da imamo zavesten stik z Njim?
Sam Sri Babaji pravi, da je vedno dosegljiv vsakomur, ki ponavlja Njegovo ime: Om namah Shivaya.
Zavesten odnos z Njim pa je odvisen od tvoje potrebe po takem stiku in od tvoje želje in pripravljenosti služenja in pomoči drugim. Vse to pa je, na koncu koncev, odvisno od Njega samega.
Moje mnenje je, da sam stopi v oseben in dolgotrajnejši kontakt le z učenci, ki so (na Njegovi “liniji” Namena, Volje in Moči) več ali manj napredni in od katerih lahko pričakuje pomoč pri svojem Načrtu.
Prav gotovo si veliko ljudi samo domišlja, da imajo stik z Velikim Babajiem, v resnici pa pletejo le po labirintih astrala. Mojstre je mogoče z gotovostjo najti le na mentalnih ravneh naše celovitosti.
Po mojih izkušnjah je Sri Babaji zelo zahteven, oster in strog Učitelj ³. Vseeno pa je Njegovo delovanje tako preprosto in ljubeče, da se vse bolj čudim, da ga ljudje ne poznajo.
_________________________________________
¹ Sri Babaji včasih zavzame tradicionalno vlogo Guruja v odnosu Učitelj – učenec. To je razvidno iz naslednjega dogodka:
Napreden učenec iz Zahoda je pristopil k Sri Babajiu in ga zaprosil za dovoljenje, da vloži prošnjo za dolgoročno indijsko bivalno vizo in da doma proda vse svoje imetje in denar podari Njemu. Temu učencu je Sri Babaji dal določene dolžnosti v Ashramu in je bil deležen posebnega tempeljskega učenja. Pred nedavnim mu je neki drug devoti ponudil yoga iniciacijo in sedaj je vprašal Sri Babajia ali naj jo sprejme. Sri Babaji mu je odvrnil, naj ga inicira nekdo drug; rekel mu je, naj odide domov, v dvojo državo. Nato je nadaljeval:
V Ashramu sem ti dodelil dolžnosti in te tako sprejel za devotija. Svojim devotijem dajem Abhaya Dhan – blagoslov Moje zaščite, s katerim je vsak vedno zaščiten. To bi te moralo narediti neustrašnega! JAZ sem odgovoren zate in tvojo osvoboditev! Kakršnokoli iniciacijo boš potreboval, ti jo bom dal! Zakaj te torej skrbi in zakaj iščeš drugje?”
Zahodnjak je odvrnil, da ga je premamil duhovni pohlep.
“Česa le ne moreš dobiti od Mene? Tvoja vera mora biti močna kot Mount Meru (Everest)! Celo luna in sonce lahko iztirita, a vera pravega devotija se ne sme zamajati. Resničen devoti je pripravljen odvreči svoje življenje za Boga in ima vero do svojega zadnjega diha! Naj vas napačne doktrine nikoli ne premamijo! Zaščiteni ste v vsakem trenutku!”
“Domov si poslan zato, ker si izgubil vero. Če bi bil resničen devoti, bi imel trdno vero in stabilen um. Kaj le počneš, da verjameš, da te lahko v yogo inicira nekdo, ki sam ni yogi? Tega Jaz ne maram…
²Kaj pa o Sebi pravi Sam Sri Babaji?
“Jaz sem Bhole Baba. Jaz sem nihče in nič. Sem le zrcalo v katerem lahko zaznate sebe.
Sem kot ogenj – ne bodite predaleč, ker tako ne boste dobili toplote. Niti se ne približujte preveč, ker se boste opekli. Naučite se pravilne razdalje. Moje ime je Maha Prabhuji (Veliki Gospod).”
³ Po Svetih spisih velja Gospod Shiva za Boga, katerega je precej lahko zadovoljiti. To je v nasprotju z lastnostmi Sri Babajia, ki je, tudi po izkušnjah drugih, zelo strog in zahteven. Eden Njegovih najbližjih učencev (Vishnu Dutt Shastriji) o tem pravi:
“Gospoda Shivo resnično láhko zadovoljijo Njegovi devotiji, po drugi strani pa od ljudi, ki želijo postati Njegovi devotiji zahteva, da se odrečejo vsemu – tako, kot se je vsemu odrekel Sam. To je nujno potrebno, ker moramo postati taki kot Guru, ki smo ga izbrali.
Odreči se vsemu ni lahko, predvsem zato, ker to ne pomeni odreči se materialnim stvarem ampak egu in temeljni misli “jaz” in “moje”.
Tehnika Kriya yoge
V: Kaj je to Kriya yoga?
Kriya yoga je preprosta tehnika, namenjena transformaciji fizičnega (eteričnega), čustvenega in mentalnega telesa. Omogoča zelo hitro in temeljito napredovanje proti popolni in trajni sreči. Kriya yoga ni primerna za popolne začetnike na poti osvobajanja oz. duhovnega napredka.
V: Kje izvira Kriya yoga?
Njen izvor je skrit v sivino daljne preteklosti. V Svetih spisih se omenja večkrat: V Bhagavad Giti, Patanjali sutrah, Shiva puranah. Velja za tehniko, katero je dal Lord Shiva boginji Parvati, svoji ženi in učenki.
Dolga stoletja je bila ta tehnika na voljo le izbranim posameznikom, nikoli se ni poučevala javno ampak le po ustnem izročilu. V začetku 19. stol. pa je ta tehnika končno prišla v javnost preko Lahirija Mahasayo, učenca Sri Babajia.
Volja Sri Babajia je, da se ta tehnika razširi po vsem svetu. V ta namen je na zahod poslal Avatarja Yoganando. Tehnika Kriya yoge je opisana v knjigi »Autobiography of a yogi«. Sedaj delo Yoganande nadaljujejo Njegovi učenci.
Organizirano širjenje Kriya yoge je zaupal tudi svojemu učencu, Yogiju Ramaiah, ki je tehniko poučeval v Indiji, Avstraliji, Novi Zelandiji in tudi v ZDA, v okviru organizacije »Kriya Babaji Yoga Sangam«.
To sta dve glavni in največji veji, ki trenutno delujeta v svetu. Poleg teh dveh organizacij obstaja še precej drugih, manjših virov.
Pri nas, v Sloveniji (kolikor je meni znano) Kriya yoga pravzaprav še ni bila zares javno predstavljena. Vseeno pa ima resni interesent/ka pri nas kar nekaj možnosti za učenje Kriya yoge. Tehnika se poučuje v okvirju mednarodne organizacije »The Art of Living Foundation«. Tudi Swamiji Maheswarananda (»Društvo Yoga v vsakdanjem življenju«) včasih inicira v Kriya yogo. Naslednja možnost je Kriya Tantra yoga center.
Vrhovni Učitelj in pravi izvor Kriya yoge pa je prav gotovo Sri Babaji, manifestacija Sadasive.
V: Kje izvira Kriya Yoga, ki jo učite vi?
Obstaja več oblik Kriya Yoge. Na splošno je najbolj poznana oblika Kriya Yoge, ki jo je učil Paramhansa Yogananda v okviru organizacije Self Realization Fellowship in jo tudi opisuje v knjigi Autobiografija nekega Yogija. Ta oblika Kriya je namenjena vsakomur, tudi začetnikom. Učenje te oblike (prek pošte, recimo) zajema 140 lekcij.
Oblika Kriya Yoge, ki jo učim sam izvira prav tam, kjer vse ostale: pri Sri Babajiu. Vendar je ne poučujem kot del širše celote napotkov, ampak kot samostojno in naprednejšo tehniko namenjeno izkušenejšim posameznikom.
Vse štiri stopnje Kriye sem dobil neposredno od Učitelja Sri Babajia.
V: Kdo lahko izvaja to tehniko?
Volja Sri Babajia je, da se vsi ljudje na tem svetu osvobodijo ujetosti v nesrečo, nezadovoljstvo in apatijo. Sam pravi: “Prišel sem, da vam vsem dam osvoboditev.”
Kriya yoga je Njegova tehnika in lahko pri osvobajanju zelo pomaga. V Inštitutu smo tudi za odprtost in spremembe in proti starim yogiskim prepovedim, ki so Kriyo skrivale pred javnostjo.
Obstaja veliko pogojev za izvajanje Kriye in večino jih ne upoštevamo. Upoštevamo pa naslednje:
– oseba ne sme biti popoln začetnik na področju duhovne rasti, stara najmanj 21 let,
– mora biti fizično zdrava (brez poškodb in bolezni možganov, hrbtenice, srca in ožilja), čustveno stabilna in mentalno umirjena,
– mora biti vegetarijanka in voljna življenja brez prave kave, pravega čaja, alkohola in nikotina (da o drugih drogah niti ne govorimo),
– biti mora pripravljena redno meditirati (vsaj 1x na dan).
Vsaka oseba, ki izpolnjuje zgoraj naštete pogoje, se lahko prijavi na brezplačen Seminar Kriya yoge (priprave, usposabljanje, iniciacije…) ki ga organiziramo v okviru Inštituta Trans. Psih.
V: Pogoji, katere postavljate, so precej ostri. Se vam ne zdi, da pretiravate?
Tehnika Kriya yoge je izredno močna in enostavno ni primerna za začetnike. Poznam kar nekaj ljudi, ki so zaceli izvajati Kriyo in imajo zaradi tega same probleme. Neprestano so nezadovoljni, bolni, razdraženi itd… Problemi, ki so jih imeli v življenju že prej, seveda niso kar izginili. Ravno nasprotno: Kriya vse te probleme (v obliki potlačenih čustev, raznih kompleksov, kompromisov, taktičnih umikov pred odgovornostjo) potencira in tako izriva iz teles. Osebe s tako strukturo uma kmalu prenehajo z izvajanjem Kriye, ker enostavno ne morejo oz. nočejo spremeniti svojega mišljenja oz. načina življenja v tako kratkem času, kakor od njih zahteva izvajanje Kriye.
In Kriya yoga vodi praktikanta/ko prav v to smer: pot iz pekla vodi naravnost skozenj. Se vam ne zdi logično in za praktikanta/ko Kriye bolje, da je že vsaj na pol poti iz pekla še preden začne še bolj temeljito iskanje poti iz njega?
Sploh pa nikomur ne onemogočamo učenje Kriye. Odločitev o učenju in izvajanju Kriye ni na naši strani. Jaz se ne morem odločati za vas, recimo. Če postavljene pogoje razumete (in čeprav jih ne izpolnjujete) in še vedno vztrajate pri svoji želji za učenjem Kriye, ste dobrodošla. Prav z veseljem vam bomo pomagali. Vrata so odprta vsakomur. Če pa vam naš pristop ni všeč, pa se lahko obrnete na druge organizacije, ki delujejo v Sloveniji.
In ne, ne zdi se mi, da s pogoji pretiravamo. Menim celo, da se kar preveč ljudi ustraši teh pogojev in zaradi pomanjkanja samoiniciative opustijo nadaljnje zanimanje za učenje te tehnike. Kaj hočemo, vsak ima svobodno voljo.
V: Kaj vse obsegajo priprave za izvajanje Kriya yoge?
Vsak/a interesent/ka, ki izpolnjuje pogoje, se bo udeležil/a nerezidencnih tečajev, ki zajemajo:
– skupinski razgovor
Namen tega razgovora je natančnejše razumevanje in vpogled v stanja zavesti samih udeležencev oz. koliko so se sposobni soočati s svojimi negativnostmi,
– individualni razgovor
Gre za oseben, prizemljen in realen razgovor brez soljenja pameti ali igric Učitelj – učenec. Med drugim zajema detajlno razlago pogojev za izvajanje Kriye,
– usposabljanje
Vse osnove: popolno yogijsko dihanje, mudre in bandhe, glavni asani. Vse o mantrah, preverjanje obvladovanja Surya namaskar itd…
V bistvu je učenje Kriye (pri nas) razdeljeno na več delov in priprave so bistveni sestavni del Seminarja Kriya yoge, saj omogočajo interesentom/kam varno pot do izvajanja Kriya yoge.
V: Zakaj ni usposabljanje za izvajanje Kriye brezplačno?
Seminarji Kriya yoge so popolnoma brezplačni. Če izpolnjujete dane pogoje, lahko “pridete” do Kriye brez finančnih izdatkov.
Sicer pa je denar zgolj plačilno sredstvo in kot tako precej nebistvenega pomena v življenju na splošno (verjetno se mnogo ljudi ne bi strinjalo s tem) , sploh pa v duhovnem napredku. Sreča je odvisna od stanja zavesti oz. zavedanja temeljnih resnic obstoja in od osvobojenosti v naša tri telesa in nikakor od globine denarnice.
Zato se, v našem Inštitutu, iniciacije v Kriya yogo ne da kupiti.
V: Kaj se pravzaprav med izvajanjem Kriye dogaja s fizičnim, astralnim in mentalnim telesom?
Kriya je psihofizična tehnika, s poudarkom na fizična. To pomeni, da deluje predvsem na fizično telo: masira prebavne organe, dovaja svež kisik v vse telesne celice, krepi srce in ožilje, stimulira in uravnoveša žleze z notranjem izločanjem. Pozitivno deluje tudi na žleze z zunanjim izločanjem. Krepi tudi avtonomni in z določenimi mudrami in bandhami tudi vegetativni živčni sistem. Toliko o najbolj grobem in gostem delu naše celovitosti.
Na eterični nivo (ki je tudi fizični) vpliva na t.i. psiho-energijske centre (chakre) vzdolž hrbtenice in na nadije. Vanje dovaja “svežo” energijo in jim tako dviga vibracijo, izboljšuje pretok in jih uravnoveša. Vse to se seveda odraža na “gostem” fizisu: struktura živčevja je vse bolj “trdna”, predeli možganov, ki so še nerazviti se vse bolj razvijajo oz. prebujajo. Le-ti so naša edina potencialna vez z višjimi realnostmi, katerim jaz pravim Bog (v Njegovih treh aspektih: Sin/Nadduša, Sveti duh/Brahma in Oče/Bhagawan). Brez teh centrov v naših možganih bi bili še vedno na stopnji živalskega razvoja.
Vse to seveda neizogibno vpliva tudi na čustveno telo. To se zaradi dotoka energije čisti samo od sebe, ne glede na to ali praktikant/ka to hoče ali ne. Po meditaciji se stare in potlačene usedline čistijo in vrejo na dan v obliki jeze, besa, žalosti oz. joka, radosti, osamljenosti… Če je praktikant/ka odprta na ta stanja, mu/ji ne povzročajo preglavic. Če ni, bo prav gotovo zbolel/a.
Po prej omenjenih centrih in “kanalčkih” se pretaka tudi psihična energija oz. energija zavedanja. Tu smo vsi najbolj šibki in to dejstvo poskušamo kompenzirati z nabiranjem intelektualnega znanja in kupi teorije. Pri Kriyi pa to ni potrebno. Povečana količina in kvaliteta energije se na mentalu odraža v ozaveščanju “nečistoč” na tem nivoju: kompromisov, vzorcev obnašanja (pozitivni in negativni), pričakovanj, odvisnosti, nesposobnosti razlikovanja… Če je Kriyaban pripravljen živeti brez tega nepotrebnega balasta bo hitro napredoval, če pa ni, bo njegovo življenje postalo en velik problem. Pri tem igra predanost glavno vlogo.
Izvajanje Kriya yoge se odraža na vseh treh nivojih istočasno.
V: Od česa je odvisno učinkovito delovanje Kriye?
Dobro je, da je praktikant/ka med izvajanjem čimbolj pozoren/a na vodenje diha, zavzemanje in odpuščanje muder in bandh in da upošteva dana navodila.
V: V dokaj zanesljivem viru znanja sem prebral, da se centri v možganih, za katere trdite, da jih Kriya neposredno razvija, lahko razvijajo samo z delovanjem in aktivnostjo. Kaj o tem menite vi?
Tehniko Kriya yoge je Sri Babaji dal v javnost na koncu prejšnjega stoletja. Takrat ni deloval javno temveč posredno, skozi različne posameznike. V začetku sedemdesetih let pa se je odločil, da Sam “nastopi” v javnosti in tako začne oz. najavi prihajajoče obdobje Resnice in Poštenosti. Sam je večkrat dejal, da so sedaj tudi zvezde na naši strani in da je naše obdobje, kljub vsem tegobam in razprtijam modernega časa, kot nalašč za duhovni razvoj.
S koncem obdobja Rib in začetkom Vodnarjeve dobe se spreminjajo tudi temeljni pristopi k življenju in s tem k duhovnosti. Največja razlika je vsekakor večji poudarek na skupinskem delu in skupinskem prizadevanju za napredek. Časi samotarjev in vzvišenih sanyasijev so tako pri kraju. Kmalu bo prizemljen človek, ki v tem svetu normalno živi in dela imel več možnosti za hiter duhovni razvoj, kakor pa sicer zelo razviti a vseeno preveč nenavezani (na materialno kreacijo, ki je pravzaprav z Njim Eno) in tako tudi preveč distancirani posamezniki, ki še ne vidijo povezave med Njim, soljudmi in ostalimi bitji v svetu. Čas abstraktnega idealizma so pri kraju. Sedaj nastopa čas prizemljenosti in konkretnosti. Le posamezniki, ki bodo sposobni soočanja s temi novimi prihajajočimi energijami, bodo v tem času zares uspeli.
Z vsem naštetim seveda sovpada tudi Učenje Sri Babajia, ki pravi:
“Dandanes so ljudje nesrečni in nezadovoljni. To ne velja le za revne ampak tudi za bogate. Vsi trpijo zaradi težav, nesreč in nezadovoljstva.
Soočite se z ognjem in spremenil se bo v led! To zahteva kontrolo uma in trdno odločnost. Prav zato želim iztrebiti nenasilje, ki prevladuje po svetu. Nenasilje je vzrok za apatijo in pasivnost ljudi. Kri ljudi je spremenilo v mrzlo vodo. Posledica nenasilnega pristopa k življenju je pomanjkanje razlikovanja med dobrim in slabim. Ljudje raje trpijo, kot da bi se potrudili za svoje dobro. Vsi bi morali živeti svoje življenje pogumno in se boriti za svoje pravice. Človek brez poguma je mrtev človek. Življenje brez hrabrosti sploh ni življenje.
Najkrajša pot za doseganje realizacije v tej dobi je Karma yoga: delo, akcija in napor. V Bhagavad Giti Krishna pravi, da je na koncu vsake Yuge edina tehnika samorazvoja, ki prinaša napredek Karma yoga.
Sedaj je nastopil čas Karma yoge. Sedaj želim Karma yogo. Trud in naporno delo cisti človekov um in srce. Sedaj je potrebna aktivnost in pogum. V imenu nenasilja se po svetu dogajajo največji zločini. Tega mora biti konec.
Ne izgubite poguma, bodite hrabri in trudite se in nikoli ne izgubite srca. Človek, ki je zadovoljen sam s sabo, je v veliko korist svojemu okolju. Prišel sem, da dvignem človeštvo na raven, kjer bosta lahko lev in ovca pila iz istega izvira.”
Kaj ima vse to opraviti s postavljenim vprašanjem?
Sri Babaji vedno deluje dolgoročno. Kar je v človeštvu iniciral pred približno 100 leti, je v svoji zadnji manifestaciji dokončal. Res je. Omenjeni centri v možganih se razvijajo SAMO Z AKTIVNOSTJO! In Kriya yoga pomeni prav to: pot v dovršenost z delovanjem ( dihanjem, vodenju pozornosti, itd…). Kot že rečeno je Kriya yoga v bistvu le priprava na resnično meditacijo in višja stanja zavesti. Ali mi lahko kdo pokaže višje stanje zavesti od resničnega in aktivnega življenja v svetu in služenja drugim in Bogu?
V: Kdaj in koliko časa se lahko izvaja Kriya?
Za začetek le nekaj minut (2-3). Čas izvajanja je dobro povečevati postopoma, dosledno slediti intuiciji in upoštevati dana navodila.
Sam sem se opekel že takoj na začetku. Hotel sem preveč in ob večerih me je večkrat bolela glava in bilo mi je neznansko vroče. Sedaj mi je jasno, da telesa potrebujejo čas za transformacijo. Zavest prav tako. Dobro je, da si praktikant/ka nameni dovolj časa za spremembe dojemanja sebe, drugih in sveta.
V: Ali se lahko med meditacijo pauzira?
Vsekakor. Nekaj prediha si lahko praktikant/ka vzame tudi med posameznimi krogi vodenja diha. Dobro je, da svoje telo počasi privaja na nov ritem dihanja.
Po daljših premorih (do 5 minut, zaradi bolečin v kolenih, recimo) je treba vedno začeti s Kriyo I.
V: Kakšni občutki se lahko pojavijo med meditacijo?
Največkrat se pojavi občutek notranje polnosti, kar je posledica povečane količine energije v eteričnem telesu. Možni fizični občutki so: vrtoglavica, velika opojnost, kakršnakoli bolečina, občutek nelagodja. Kadar se pojavi eden od teh to pomeni, da praktikant/ka z izvajanjem pretirava. Nenevarno pa je šumenje v ušesih, pretirano potenje, slinjenje in zehanje.
Na čustveni ravni se lahko pojavijo občutki olajšanja in tihe radosti. To je vse O.K. Če pa pritegne vso pozornost, je to znak za zaključek meditacije.
Včasih se med meditacijo pojavi skoraj nezaznaven odpor oz. upor pri vodenju diha. Če ni premočan, ga lahko praktikant/ka ignorira in nadaljuje. Če pa je iz sekunde v sekundo močnejši, je meditacije za tisti dan dovolj.
Pri višjih stopnjah in po daljšem izvajanju Kriye pa se lahko tudi med meditiranjem spontano manifestira samadhi, predvsem pri IV. Kriyi.
V: Včasih je izvajanje Kriye lažje in poteka bolj gladko. Zakaj?
Na počutje aspiranta/ke vpliva več dejavnikov: lunina mena in drugi astrološki vplivi, kakovost spanca, dejavnost oz. nedejavnost Učitelja, če ga ima, vremenske razmere, odnosi z drugimi ljudmi… Vplivi teh dejavnikov so seveda odvisni od vsakega posameznika, vplivajo pa vendarle.
Tako je včasih ta vpliv močnejši, včasih šibkejši. Včasih pa celo pozitiven. Take dneve in tedne se splača dobro izkoristiti.
Sri Babaji nam zagotavlja, da je naše obdobje še posebej naklonjeno naporom v smeri osvobajanja.
Po nekaj letih vsakodnevnega izvajanja Kriye, taki in drugačni vplivi na praktikanta/ko verjetno ne bodo imeli več odločilnega vpliva.
V: Ali je nujno, da se med Kriyo pojavljajo notranje vizije?
Ne. Le-te pri Kriyi niso potrebne in med meditacijo se ne pojavljajo (meni se niso nikoli).
Celotna tehnika Kriya yoge je pravzaprav priprava in transformacija teles za manifestacijo Absolutne zavesti. Ta pa s t.i. notranjimi vizijami nima nič opraviti. Absolutna zavest presega vsa tri relativna stanja (spanec brez sanj, sanjanje in budno stanje) in seveda nima s temi stanji nič skupnega (se pravi, niti z relativnimi notranjimi vizijami).
V: Kako pri izvajanju Kriye pomaga pozornost?
Pozornost ima pri Kriyi enakovreden pomen kot dihanje. Skupaj tvorita učinkovito kombinacijo. Brez usmerjanja pozornosti bi bila Kriya “le” pranayama, brez dihanja pa “le” ena od mentalnih tehnik.
Pozornost pomaga razporejati energijo/zavest/dih po vseh psiho-energijskih centrih enakomerno. Na ta način jih uravnoveša in omogoča njihovo optimalno delovanje.
V: Ali se Kriya lahko izvaja stoje, leže in ponoči?
Izvaja se le sede in sicer v Siddha oz. Siddha yoni asani. Po mojem mnenju je noč namenjena počitku, vendar se lahko Kriya seveda izvaja tudi ponoči.
V: Ali Kriya izboljšuje intuicijo?
Da.
V: Zanima me, če se lahko Kriya izvaja tudi v sanjah?
Nikakor. V sanjah se večina ljudi izgublja v vsebini podzavesti in nad njimi nima kontrole.
Kdor obvlada t.i. lucidne oz. zavestne in kontrolirane sanje, mu pa to onemogoča sama struktura teles: eterično ali astralno telo je namreč nad fizičnim in zato izvajanje Kriye (dihanje) v njem ni mogoče. V lucidnih sanjah je lahko zelo učinkovito mantranje.
V: Kako na izvajanje Kriye vplivajo razne blokade v energijskih centrih oz. chakrah?
Blokade v chakrah so pravzaprav nepredelane emocije ter razni vzorci v umu. Drugače povedano, nezmožnost oz. nevoljnost soočanja s čustvenimi odzivi drugih in seveda tudi svojimi (zanikanje in potiskanje čustev) ter zavedno ali nezavedno zavzemanje raznih stališč in kompromisov v umu SO to, kar imenujemo blokade v chakrah.
Vse to na samo izvajanje Kriye vpliva le tako, da pritegne pozornost, kar se seveda takoj pozna pri zavestnem vodenju diha in posledično tudi pri učinkih meditacije. Njihov vpliv je tudi mogotce opaziti pri integriranju učinkov izvajanja Kriye v življenje oz. pri transformaciji vseh treh teles.
V: V raznih knjigah sem prebral, da je spanje ovira na poti duhovnega razvoja. Ali Kriya nadomešča spanec? Ali je to varno za fizično telo?
Ne, Kriya ne more biti nadomestilo za spanec.
Kdor pa izvaja meditacijo pred spanjem zaradi višjega nivoja energije verjetno ne bo mogel takoj zaspati in tudi zbudil se bo uro ali dve prej kot ponavadi.
Drugače pa spanec sam po sebi ni nič napačnega in kot tak na poti razvoja zavesti ne predstavlja večjo oviro kot, denimo budno stanje. Je eden od treh temeljnih stanj zavesti povprečnega človeka: budno stanje (to, v katerem smo sedaj), spanec brez sanj in sanjanje. Obstaja pa še eno stanje, ki je TEMELJ vsem trem in jih presega v svoji nespremenljivosti in absolutnosti.
Odgovor se glasi takole: izvajanje Kriye omogoča izkušnjo omenjenega temeljnega stanja zavesti. Ko Kriyaban to stanje integrira v svoje življenje, mu/ji vprašanja o spancu kot oviri niso več relevantna.
V: Ali misli ovirajo dotok prane v telesa?
Le indirektno. Kriya je tehnika ZAVESTNEGA vodenja diha. Poudarek je torej na zavedanju procesa, to pa zahteva veliko pozornosti. To mogoče na začetku predstavlja problem (zaradi raznih misli v umu), vendar pa sama Kriya v nekaj mesecih toliko transformira telesa, da usmerjanje pozornosti ne dela več večjih težav.
V: Ali se lahko zgodi, da se med ali po meditaciji sprejema razna “sporočila”?
Kriya je zelo močna tehnika in kot taka posamezniku omogoča precej bolj resnične izkušnje od zaznavanja astralnih slepil.
V: Kako se lahko izboljša izvajanje Kriya yoge oz. njena učinkovitost?
Najprej je dobro, da je praktikantu/ki razumljivo naslednje: Kriya učinkuje ne glede na to, ali to hoče ali ne (pod pogojem seveda, da jo izvaja pravilno). Telesa so po meditaciji nabita z energijo in to se neizogibno in kmalu manifestira tudi v njegovem/njenem zavestnem življenju. Zato je dobro, da se na to pripravi. Kako?
Veliko pomaga, da se praktikant/ka zavestno odloči in da je odprt/a na spremembe v dojemanju sebe, drugih in okolja v katerem živi. Pri tem pomaga emocionalna odprtost in odprtost za prepoznavanje igric, katere igra v življenju, vzorce, ki pogojujejo njegovo/njeno vedenje v odnosih, kompromise, ki jih je naredil/a in jih morda še dela… Pomaga torej voljnost soočanja s svojimi nečistočami (Ne nečistočami drugih, prosim lepo. Te pripadajo drugim.). Vse to bo posredno povečalo učinkovitost Kriye.
Samo izvajanje Kriye lahko praktikant/ka izboljša tako, da se na meditacijo zares pripravi in da upošteva nekatere dejavnike, ki nanj/o vplivajo:
– meditacija ob istem času in, če dolžnosti dopuščajo, vsak dan,
– zjutraj veliko pomaga resnična zbujenost, prha z mlačno/mrzlo vodo, sveža in ohlapna obleka, dobro prezračena in primerno ogreta soba (16-18 stopinj C),
– večkratno izvajanje Pozdrava soncu in jasno zavedanje, da je to dejansko pozdrav Soncu – Bogu (Surya namaskar vsekakor ni le niz fizičnih pretegovanj), umiritev v Sevasani,
– molitev, v kateri zares spregovori srce,
– odločitev in usmeritev pozornosti na mental,
– resno mantranje 1 do 2 kroga najljubše mantre,
– nenavezanost na rezultate truda in nudenje le-teh kot daritev Bogu oz. Učitelju. Naj ta del priprav ne postane nujno zlo! Pomembno je resnično razumevanje in predvsem zavedanje, zakaj je tak postopek potreben in koristen.
Med Kriyo:
– pozornost na vodenje diha,
– dosledno upoštevanje dobljenih navodil,
– natančnost in ne nasilnost! Svoje probleme je potrebno reševati izven okvira izvajanja Kriye! Um bi moral biti jasen in miren že pred meditacijo.
Po koncu:
– zahvala za pomoč pri meditaciji,
– nato umiritev cca 5 minut, lahko sede ali leže. Nato zaključna mudra – vedno!
Tako je meditacija končana. Sedaj je dobro, da praktikant/ka pozabi nanjo in se posveti dolžnostim, ki jih ima v življenju (družina, otroci, služba…). To je to.
V: Ali je Kriya namenjena tudi za skupinske meditacije?
Kriya je individualna meditacija. Na začetku (nekaj mesecev) je najbolje, da se izvaja brez občinstva. Ko praktikanta/ko okolje, v katerem meditira ne moti več, jo lahko izvaja kjerkoli.
V: Kako na izvajanje Kriye vpliva prehrana, pijača, razne droge in post?
Najbolje je, da praktikant/ka užije kar mu/ji, po domače rečeno, prija. Slepo sledenje raznim napotkom iz knjig ni potrebno. V naših življenjih obstaja veliko pomembnejših dejavnikov od materialne snovi (hrane in pijače), ki vzdržuje v prvi vrsti le fizično telo. Precej bolj važno je, kaj počnete s svojimi čustvi, recimo.
Droge. Uporaba teh v duhovnosti je še ena izmed zablod bolnega uma. Droge sicer “odpirajo” zavest in jo polnijo z neverjetnimi in na videz privlačnimi stvarmi, to pa je tudi vse. Ne poglabljajo zavedanja, niti ne jasnijo zaznave. Kriya in droge? Absolutno odpade.
Kava, nikotin, pravi čaj, močna zdravila. Vsak se lahko igra sam s sabo: vsak ima svobodno voljo. Vendar bo slej ko prej moral nekdo zapustiti življenje: bolne razvade ali Kriya.
S postom nimam izkušenj.
V: Ali lahko bolj podrobno razložite stopnje Kriye?
Kriya yogo pravzaprav ne moremo razdeliti na stopnje. Kako naj razdelimo samo življenje, katerega drži skupaj prav aktivnost (kriya pomeni akcija)?
V različnih šolah na Vzhodu učijo tudi čez 70 različnih postopkov vodenja diha. Tem postopkom je Sri Babaji dal ime Kriya yoga. Na stopnje je razdeljena tehnika oz. postopki vodenja diha. O stopnjah lahko govorimo torej le iz zelo omejenega zornega kota.
Prva stopnja je za začetnike. Ni kdove kako močna in v je bistvu priprava na drugo fazo.
Druga stopnja je precej močnejša od prve in je meja med Pratyaharo in Dharano, med 5. in 6. korakom Hatha yoge torej. Pratyahara pomeni odtegnitev pozornosti od čutov in čutnih zaznav; Dharana pomeni koncentracija na en sam objekt v umu (vodenje pozornosti oz. diha). Uporablja se tudi kot postopek za zavestno zapuščanje telesa ob smrti (več o tem na Seminarju)
Tretja stopnja je približno 20 močnejša od druge in sovpada z 6. korakom Yoge: Dharano.
Četrta stopnja pripelje praktikanta/ko do resnične meditacije in je istočasno 7. korak Yoge: Dhyana. Za to fazo mi je Sri Babaji dejal: “This is the way to God!” (To je pot do Boga).
Zgoraj našteta razdelitev ni popolnoma natančna in dobro je, da jo praktikant/ka tako tudi razume. Naštete korake Yoge ni mogoče ostro ločiti med sabo saj se eden v drugega prelivajo kakor spektralne barve mavrice, ki skupaj tvorijo belo svetlobo.
Prav tako je z življenjem. Nemogoče je ostro ločiti minljivi in absolutni del našega obstoja – oboje je večno v svojih spreminjajočih se odtenkih: izvor reke in reka sama sta (kvalitativno) ENO.
V: Zakaj je potrebno pred meditacijo izvajati vaje za fizično telo, moliti in mantrati?
Pozdrav Soncu razgiba hrbtenico, odpre chakre, pripravi nadije/meridijane.
Molitev pripravi praktikanta/ko, da se mu odpre srce oz. da stopi v stik s tistimi pravimi občutki, katerih se ponavadi ne zaveda.
Mantranje je samo po sebi zelo preprosta in zelo učinkovita tehnika duhovnega napredka. Mantra (Om namah Shivaya, npr.) je v bistvu cista energija v tridimenzionalni obliki, ki na um vpliva pomirjujoče. Vanj dovaja visoko vibracijo (precej višjo od obstoječih misli v umu) in ga tako počasi in vztrajno cisti.
Vse to je priprava teles za uporabo Kriya yoge.
V: Ali se z izvajanjem Kriye dviguje kundalini?
Ne. In še enkrat ne. Kundalini je v novodobni miselnosti najpogosteje uporabljen in napačno razumljen izraz. Kriya yoga je voljna tehnika. Na prebuditev in dvig “speče Kreativne Energije” se z voljo (hvala Bogu) ne da vplivati.
V: Kaj se ob izvajanju Kriye dogaja z možgani?
Na grobem fizičnem nivoju se “zračijo” z obilnimi zalogami svežega kisika. Že samo to zelo vpliva na boljše delovanje in opravljanje raznih funkcij. Vzporedno s tem po eteričnem fizičnem telesu v možgane doteka energija zavedanja, ki prebuja njihove neaktivne predele in tako sčasoma omogoča zavedanje področij Realnosti, ki imajo za povprečnega Zemljana previsoko frekvenco in preveliko moč.
Večina tehnik na zgoraj navedeno sploh ne vpliva, zato je njihova učinkovitost temu primerna. Namen Kriye je prav ta: razvijanje še neaktivnih predelov v možganih, ki ljudem (živali teh centrov nimajo) omogočajo izkušnje področij zavesti, ki so nad miselnim telesom: budhična raven (božanska intuicija), atmična raven (Resnični jaz) in monadična raven (to, kar zares smo – večni sestavni delčki Boga Očeta, eno z Njim).
Možgani so pravzaprav fizična manifestacija zavesti. Skozi kronsko chakro v naše telo vstopa energija zavedanja in življenja. Z razvojem eteričnega telesa se sorazmerno razvijajo tudi njegovi “trdni” ekvivalenti: čakre – žleze z notranjim izločanjem; nadiji – ožilje; prepletenost glavnih treh nadijev (Ida, Pingala in Sushumna) – hrbtenica in oba živčna sistema.
Razvoj eteričnega telesa omogoča razvoj njegove fizične manifestacije, kar je priprava na zavedanje zgoraj omenjenih višjih stanj zavesti.
V: Mene močno privlačijo razne nenavadne moči. Ali se z izvajanjem Kriye le-te lahko razvijejo?
Menim, da tak pristop h Kriyi (ali katerikoli drugi tehniki) ni najbolj obetaven. Razni fenomeni oz. “moči” so le stranski produkt razvoja zavesti, ki so privlačni le od daleč. Brez odprtosti oz. osvobojenosti v naša tri relativna telesa so lahko take moči zelo nevarne.
Da, Kriya razvija zavest in s tem tudi razne mistične moči.
V: Kakšni so negativni učinki te meditacije?
Ob upoštevanju danih navodil negativnih učinkov pri izvajanju Kriya yoge ni.
V: Koliko lahko name med meditacijo vplivajo “temne sile”?
Toliko, kolikor lahko vplivate vi nanje.
V: Kakšen je odnos med prepuščanjem in voljnim izvajanjem Kriye?
Brez trdne volje se Kriya ne da izvajati redno (morda le enkrat, dvakrat). Vseeno pa nasilje pri izvajanju Kriye ne koristi! Dobro pa je biti odločen.
Nekje ob poti se bo izvajanje Kriye verjetno zalomilo. V takih primerih je vzrok v preveliki navezanosti na rezultate truda in v prevelikih pričakovanjih.
Na tej točki pride do izraza predanost (ne prepuščanje). Bolj ko praktikant/ka izkustveno razume “najbolj pomemben del priprave na meditacijo”, vse lažje bo izvajal/a Kriyo, trdno odločen/a napredovati in istočasno vse bolj in bolj predan/a in nenavezan/a. To je pravi, vzajemni odnos med voljnim izvajanjem Kriye in predanostjo.
V: Ali je iniciacija v Kriya yogo nujno potrebna?
Če s tem mislite na nek vzvišen in mističen postopek, je odgovor ne. Če pa mislite na vašo resnično željo po učenju Kriye in na opis postopkov vodenja diha, je odgovor da.
V: Ali lahko to tehniko izvajajo tudi otroci?
Menim, da je Kriya premočna tehnika za otroke. Otrok naj najprej oblikuje svojo osebnost, obvlada mišice, ki se pri Kriyi uporabljajo in dobro razume, kaj hoče od življenja. Nekako po 20. letu starosti bi mladenič/ka že lahko začel/a izvajati Kriya yogo. Do tedaj pa je vsem zainteresiranim otrokom na voljo precej drugih učinkovitih tehnik.
V: Kako izvajanje Kriye vpliva na hormone v telesu?
Kriya pozitivno vpliva na vse žleze z notranjim izločanjem. Na hormonsko sestavo v telesih se ne spoznam preveč, prav gotovo pa negativnih vplivov meditacija nanjo nima (v pribl 20 letih poučevanja Kriye nisem zasledil takih negativnih vplivov).
Za ženske praktikante Kriye je pomembno, da jo ne izvajajo v času menstruacije. Vodenje diha namreč vpliva na Apano, katera uravnava vse funkcije izločanja. Menstruacija je naravni ciklus, ki ne potrebuje vmešavanj.
V: V svoji knjigi Yogananda navaja, da se praktikant Kriye iz dneva v dan vse bolj “astralno transformira”. Vaš komentar?
Res je. V tej knjigi se eterični nivo sploh ne omenja. Yogananda tudi v poglavju “Zakon o čudežih” pravi, da so materializirani objekti “zgoščeni” astral. Temu seveda ni tako. Vse, kar je v fizičnem svetu vidno in otipljivo, je manifestacija eteričnega nivoja in ne astralnega. Veliki Učitelj se s takimi detajli verjetno ni dosti ukvarjal. Zanj sta tako eterično kot tudi astralno telo najbrž predstavljala le bežen spomin na ovire, katere je že presegel.
Kriya vpliva na energijske centre (eterično telo), ki se zaradi dotoka energij vse bolj transformirajo. Posledično pa to velja tudi za astralno in mentalno telo.
V: Ali ima skupinsko izvajanje Kriya yoge pozitivne učinke na praktikante in okolje?
Kriya je tehnika, pri kateri se uporablja volja. Ta pa je vedno v domeni vsakega posameznika. Zato skupinsko izvajanje Kriye pravzaprav nima velikega učinka na praktikante, razen morda psihološkega. Nekaterim je pač lažje izvajati (karkoli) v paru ali skupini. Tako tudi sama okolica nima veliko od (trenutnega) skupinskega izvajanja Kriye.
Bi pa izkoristil to priložnost in povedal nekaj drugega. Kriya je močna tehnika in posamezniku nudi neslutene možnosti napredka. Tako je lahko že en sam posameznik, ki se je s Kriyo (pravzaprav s katerokoli drugo tehniko) do določene mere osvobodil ujetosti v tri telesa, sredini v kateri živi in dela v velikansko oporo in korist. Ta opora in korist se s številom posameznikov seveda ustrezno poveča. Zato je dobro, da se taki posamezniki združijo, dogovorijo in realizirajo nek skupni namen in cilj.
V: Ali se Kriya lahko dopolnjuje z mantranjem?
Seveda. Vendar ne med izvajanjem Kriye.
Sama tehnika ponavljanja Svetega Imena Boga je zelo koristna za napredek v našem času in je tudi ena izmed tehnik, ki jih Sri Babaji še posebno priporoča za vse ljudi, ki si želijo osvoboditve. Njegove besede:
“Gospodovo ime je kot božanski nektar, ponavljajte ga neprestano! V tej Dobi Teme je človekov um šibak in nemiren od rojstva dalje. Zaradi tega ni nihče več zmožen izvajati resnično meditacijo. Vsakdo pa lahko moli, ponavlja in mantra Ime Gospoda, ne glede na vero, kateri pripada. Vsaka vera uči o Imenih Gospoda.
Ponavljajte Ime Gospoda vedno. S ponavljanjem Imena se bo Njegova vibracija širila okoli vas. Tako boste meditirali zase in za druge.
Edini način za uspešno kontrolo uma je oboževanje Gospoda in spominjanje Njegovega Imena v vsakem trenutku. Moč Gospodovega imena je neverjetna. S neprestanim spominjanjem Imena lahko popotnik na Poti premaga vsako oviro.
Ko Ime Boga, kot Njegova najvišja Moč, vstopi v srce, ga takoj začne prevevati sreča. S spominjanjem Njegovega Imena pride v srce sam Gospod in tam prebiva, tako devoti nemudoma požanje rezultate svojih naporov.
Mali človeški jaz se nato začne stapljati z Božanskim Jazom in Gospod, poln milosti, mu podari neustrašnost. Neprestano spominjanje Gospodovega Imena transformira posameznikov jaz v Božanski Jaz… jaz, z neprestanim spominjanjem Boga, postane kot On…”
V: Brala sem, da je Kriya yoga del tantrične tradicije. Zanima me, če se v vašem Inštitutu ukvarjate tudi s tantričnim učenjem?
Tudi jaz sem bral, da spadajo tehnike Kriye v tantrično tradicijo. Vendar pa v Inštitutu tehnik, ki spadajo pod okrilje tantre ne uporabljamo. Naj bom bolj natančen, ne uporabljamo torej mandal, skrivnih formul, “energijskih objemov”, slik demonov in obrednega seksa, sploh pa ne “zvezdnih imen”, kabalo, magijo in raznih simbolov.
Kriya yoga je brez kakršnihkoli dodatkov dovolj močna, da se posameznik osvobodi ujetosti v minljive identifikacije.
V: Ali naj med Kriyo za boljšo koncentracijo uporabljam mantro OM?
Ne, to ni potrebno. Nekatere oblike Kriya yoge sicer uporabljajo mantro Om skupaj z vedenjem diha, vendar to ni nujno potrebno.
V: Kako se Kriya kombinira z Reikijem?
Ko se praktikant/ka odloči za meditacijo, naj usmeri vso svojo pozornost nanjo. Takrat ni prostora za karkoli drugega. Ko izvaja Kriyo, naj izvaja Kriyo.
Pred ali po Kriyi pa lahko po mili volji uporablja tudi druge tehnike. In Reiki je zelo lepo dopolnilo Kriyi. Reiki stimulira in dviga vibracije vsem telesom; ljubezen in ravnovesje, ki ju vsebuje, lahko veliko pomagata pri integraciji učinkov Kriye v življenje.
V: Ali mi lahko Kriya pomaga do boljših rezultatov pri študiju in športu?
Prav gotovo. S Kriyo se povečajo tudi umske sposobnosti. Tehnika zavestnega vodenja diha dobrodejno vpliva na vsa področja življenja. Tudi na izobraževanje in šport.
Kriya yoga in telesne aktivnosti spadajo skupaj kot leva in desna roka. Le zdravo in kondicijsko dobro pripravljeno telo je porok za “vrhunske dosežke” v Kriya yogi. Drugače povedano, le “utrjeno” in istočasno “odprto” fizično (eterično) telo lahko prenese neverjetno visoke vibracije, ki jih ozaveščanje Kozmične zavesti prinese. In ne samo to. Po Realizaciji oz. Izkušnji Absolutne Resnice (kar se Kriyabanom slej ko prej zgodi) je nujno potrebna prizemljitev. Ta pa se najlažje doseže prav s fizično aktivnostjo: tek, plavanje, daljši sprehodi, fizično delo…
V: Ali lahko sledim napotkom svojega Učitelja in istočasno izvajam Kriya yogo, ki je pravzaprav učenje Sri Babajia?
Kdor ima Učitelja, tistega pravega Učitelja, ki je Sam popolnoma in pravilno osvobojen, ne potrebuje nič drugega. Učiteljev blagoslov in dosledno izvrševanje Njegovih navodil je vse, kar potrebuje. Take so moje izkušnje.
Kljub temu pa lahko Kriya yogo (ali katerokoli drugo tehniko) izvaja vsak, ki to želi. Sama Kriya yoga namreč ne pripada nikomur in deluje ne glede na prepričanja, versko pripadnost, spol, starost, izvajalca/ko… Temelji na poznavanju delovanja fizičnega (eteričnega) telesa, določenih energij, ki nas obkrožajo in njihovega vpliva na razvoj zavesti. Ne vsebuje nič takega torej, kar nasprotuje katerikoli obstoječi religiji in učenju.
V: Ali branje Svetih spisov in ponavljanje Hare Krishna Maha mantre pomaga pri izvajanju Kriye?
Vsekakor pomaga. Vendar pa naj izkoristim priložnost in razložim nekaj drugega.
Branje in razumevanje Svetih spisov spada v področje mentala oz., če sem bolj natančen, konkretnega mentala in višjega astrala (pravzaprav veliko “učenjakov” kar ne more izplavati iz višjih astralnih nivojev, po mojih opažanjih). Ukvarjanje z razvojem tega dela naše celovitosti je sicer popolnoma v redu, ima pa tudi nekaj pomanjkljivosti. Predvsem je to suhoparnost oz. neživljenjskost podatkov, ki sami po sebi dajejo popačeno sliko realnosti katero opisujejo. Še tako razviti mental sam po sebi nikomur ne more dati izkustvenega znanja. Le-to pa je edini pravi vir resnične sreče in modrosti.
Kriya pa po drugi strani preko etra razvija vsa telesa istočasno (ne le konkretni mental) in jih tako pripravlja na neposredne izkušnje vsega, kar je pač potrebno izkusiti na poti osvobajanja in sicer ne s polnjenjem višjega astrala ali mentala ampak z neposrednim razvojem eteričnega telesa in neaktivnih delov možganov, kar je pogoj za doživljanje kakršnihkoli izkušenj (tudi mentalnega razumevanja resničnosti).
Drugače pa pravilno izvajanje kriya yoge neizbežno vodi v bhakti yogo, ljubezensko služenje Sri Krsne v enem od 5 odnosov z Njim. In Maha Mantra je nerazločna od Njega. Sklepajte sami, kaj to pomeni…
V: Ali lahko različne “entitete” motijo meditacijo?
Kakšne entitete? Edine entitete, ki ljudi motijo so posledica njihovega lastnega nerazumevanja in pomanjkanja prizemljenosti.
V: Jaz sledim poti služenja. Globoko v sebi čutim, da je to zame prava pot. Kako mi pri napredku v služenju lahko pomaga Kriya?
Služenje. Kako lepa in globoko pomenska beseda in velikokrat napačno razumljena! Moje mnenje je, da tisto pravo služenje drugim pride na vrsto šele, ko je posameznik srečen in zadovoljen sam s sabo. Drugače je služenje drugim (ali Bogu) farsa.
Kriya lahko pomaga tudi pri tej poti. Z razvojem eteričnega telesa, se bo dvignila tudi kvaliteta služenja.
Sri Babaji poudarja, da je služenje drugim bitjem prva dolžnost vsakega človeka.
V: Z transcendentalno meditacijo se ukvarjam že več let. Ali sem, po vašem kriteriju, “kvalificiran” za izvajanje Kriye?
Pogoje za izvajanje Kriye poznate. Moje mnenje ni pomembno – na to vprašanje si mora vsak odgovoriti sam.
V: Ali je praktikantu Kriya yoge lahko astrologija v pomoč in dopolnilo?
Kriya se lahko dopolnjuje z večino tehnik razvoja (in obratno seveda). Pomembno je le, da jo praktikant/ka z raznimi dodatki ne “dopolnjuje” med izvajanjem. Pred in po meditaciji lahko uporablja tudi druge tehnike. Sicer je že sama Kriya zelo učinkovita, vendar zakaj si ne bi človek pomagal na več načinov?
Astrologija je lahko vsakemu človeku v veliko pomoč (pri analitičnemu razumevanju sestave njegove osebnosti), vendar pa tudi pri tem “pripomočku” velja isto, kot pri ostalih: ne sme in ne more nadomestiti izvajalca oz. uporabnika samega. Veliko tehnik je dovolj učinkovitih, da pomagajo praktikantu/ki preseči odvisnost od nepotrebnih zunanjih “dodatkov”: vse kar potrebujemo, se skriva globoko v naših srcih. In Kriya počasi in vse bolj in bolj omogoča prav to: vedro, sigurno in spontano soočanje z življenjem takim, kot je. Ne glede na vplive “zvezd”.
V: Kako bi primerjali Kriyo s Transmisijsko meditacijo?
Transmisijska meditacija je energijska tehnika, ki je v prvi vrsti namenjena skupinskemu izvajanju. Po mojih izkušnjah je omenjena meditacija dobra, enostavna, učinkovita in kot taka primerna za začetnike.
Kriya pa je individualna tehnika in ne zahteva “sodelovanja” nikogar drugega (niti Mojstrov modrosti). Napredek torej ni odvisen od drugih, ampak le od vloženega truda in predanosti izvajalca/ke.
V: Ali je Kriya dobro dopolnilo Hatha yogi?
Kriya yoga je pravzaprav nadgradnja Hatha yoge. Ko je telo zdravo, mirno in uravnoteženo (kar se lahko doseže s Hatha yogo) lahko aspirant/ka stopi še naprej.
V: Kako se Kriya kombinira s tehniko Intenziva razsvetljenja?
Tehnika I. r. je zelo prodorna in učinkovita mentalna tehnika, ki izvajalcu/ki omogoča izkustvo samadhija v zelo kratkem času (povprečno v dnevu in pol). Sam format Intenziva omogoča izkušnjo Absolutne Resnice in, kar je še najbolj pomembno, prizemljitev le-te (s pomočjo izražanja).
Ker pa je “le” mentalna tehnika, se z njeno pomočjo “očistita” le mental in do neke mere tudi astral, sam fizis pa skorajda ne. Zato je v kombinaciji s Kriyo zelo učinkovita. Kriya razvija dele teles, ki so odgovorni za izkustvo Resnice, tehnika I. r. pa pot do izkušnje precej skrajša.
Vsakdanje življenje in Kriya yoga
V: Kako Kriya yoga vpliva na medčloveške odnose?
Kriya praktikantu/ki omogoča stabilno emocionalno življenje in poglobljeno zavedanje temeljnih Resnic obstoja. Zavedanje teh Resnic pa je edina stvar, ki nas še lahko reši pred nadaljevanjem samodrštva in poglabljanjem razdora v nas samih.
Zame je to tudi edini omembe vreden napredek, za katerega se lahko zahvalim Kriyi: samospoštovanje in spoštovanje ter ljubezen, katero vse bolj zaznavam do drugih ljudi. Ne torej razni fenomeni. Ne, sploh ne. Opažam namreč, da vse bolj postajam to, kar večina ljudi v imenu duhovnosti zanika: človek. In biti enostavno človek je včasih veliko težje (in bolj izpolnjujoče) kot karkoli drugega.
Ko sem še zadnjič pregledaval priročnik in popravljal napake, sem se ustavil tudi pri odgovoru na to vprašanje. Postalo mi je jasno, da Sri Babaji daje prav tej temi zelo velik poudarek. Zato sem malo pobrskal po knjigi “I am Harmony – A book about Babaji” in iz nje prevedel naslednje besede Sri Babajia:
“Naš glavni cilj je doseči univerzalni mir. Kako lahko dosežemo ta mir? Z odstranjevanjem vsega nečloveškega med nami. Biti mora samo ena kasta, samo en narod – človeštvo. Postanite človeški (humani)!
Človeštvo je edina religija. Biti moramo tolerantni in odpustljivi. Naša dolžnost je biti primer za to. Vsakdo mora biti hraber in se s pogumom soočati z življenjskimi težavami. Rešite sebe in druge pred nizkotnostjo sveta! Strahopetni ljudje so kakor mrtvi ljudje. Želim svet poln ljudi, ki se bodo sposobni soočati z življenjem takim, kot je. Zato moramo izruvati nehumanost in jo nadomestiti s človeškostjo.”
V: Ali lahko s Kriyo razrešim svoje probleme v življenju? Kakšna je njena terapevtska vrednost?
Edini problem, ki se s Kriyo lahko razreši je zavestno ustvarjanje kompromisa, ki se mu reče UM. Glede tega je Kriya izvrstna terapevtska tehnika.
Vendar je pri tem zelo pomembno, da praktikant/ka razume, da je Kriya LE tehnika samorazvoja. Kakor katerakoli druga tehnika, tudi Kriya ne more nase prevzeti odgovornosti za probleme (potlačene emocije, kompromise in razne vzorce v umu, nevoljnost sprejemanja drugih, sveta in predvsem sebe in svojih napak v preteklosti…), katere si vsak posameznik sproti ustvarja!!
Kako se lahko preneha zavestno ustvarjati um? Z upanjem, da bo močna in učinkovita Kriya yoga nadomestila izvajalčevo odločnost in voljnost soočanja z večjo realnostjo v življenju prav gotovo ne! In s prelaganjem bremena (ki je istočasno rešilna bilka) svobodne volje nanjo tudi ne! Z ustvarjanjem utvar in samoslepitev, da bo skrivnostna moč Sri Babajia in Njegove Kriya yoge brez zavestnega sodelovanja aspiranta/ke naredila konec potlačenim travmam iz otroštva prav tako ne! Kako torej?
Z jasnim zavedanjem, da je Kriya SAMO opora na poti in da kot taka brez zavestnega in odločnega sodelovanja izvajalca/ke postane popolnoma brez vrednosti. Dobra analogija za to je mavec na zlomljeni kosti športnika. Športnik si želi čim prej spet na atletsko stezo, saj mu je uspeh v teku na dolge proge življenjski cilj. Mavec na njegovi nogi je samo opora kosti, da se lahko pravilno zaceli. Športnik se prav gotovo ne slepi, da ga bo tisti mavec pripeljal do njegovega cilja, ampak se zaveda, da mora trenutno sicer upoštevati določene omejitve pri gibanju, predvsem pa je odprt in pripravljen na izzive, ki ga čakajo takoj, ko mavca ne bo več potreboval. Vsa odgovornost za uspešno nadaljevanje poti proti cilju počiva na njegovih ramenih, ne pa na mrtvemu mavcu, katerega kmalu ne bo več potreboval.
Isto je s praktikantom/ko Kriye in samo tehniko. Vsak posameznik si želi napredovati proti večji izpolnjenosti in vsak pri tem uporablja različne pripomočke. Le najbolj slepi med njimi pa dajejo sebe na stran in od pripomočkov pričakujejo nekaj, kar lahko najdejo le globoko v svojih srcih!
V: Ali mi Kriya lahko pomaga pri kontroli emocij?
Lahko pomaga, da človek najprej ozavesti vse potlačene emocije, jih procesira, izrazi in po tem ne zanika več. To je kontrola, ki jo Kriya lahko pomaga vzpostaviti.
Kriya omogoča tudi premostiti področje naše celovitosti, ki se mu reče astral. Praktikant/ka Kriye se bo kmalu osvobodil/a ujetosti v prekomerno čutenje, samovšečnost, iluzornega občutka napredka, blodenja po minskem polju zunajčutnih zaznav (katero je pravzaprav zelo varljivo, saj je pogojeno s podzavestnimi in osebnostnimi vplivi), izpolnjevanja želja, ki izvirajo iz astralne privlačnosti itd… in se učvrstil na prestolu mentala, kar je v našem času nadvse pomembno.
Pot naprej omogoča tudi tistim, katerih pozornost že počiva na mentalnem nivoju.
V: Zakaj toliko poudarjate pomembnost fizičnega telesa in vsakdanjega življenja?
Iz dveh razlogov. Prvi je ta, da je (na splošno) vsa duhovnost usmerjena LE navzgor, proti Nebesom, Luči, Modrosti, Ljubezni… S tem nevede zanika (čeprav ne izrecno) to, zaradi česar smo sploh v fizični pojavnosti. Kar pa je še najhuje, aspirantu/ki daje občutek in vizijo, da je Bog, Resnica in Osvoboditev ločena od življenja! Da je Sreča nekje drugje, enkrat drugič, čez pet inkarnacij. NE! NE! Vse to je popolnoma zgrešeno!
Res je, najprej je potrebno preseči (ne pa zanikati ali “dati na stran”) ta minljiva telesa in vse kar spada zraven. Vendar se gora na koncu koncev vedno spet postavi tja, kjer je bila in tako, kot je bila na začetku. Žalost ostane žalost. Radost le radost. Zavedanje Boga se poistoveti z vsakdanjimi opravili oz. le-ti postanejo edina aktivnost, s pomočjo katere Mu lahko služimo. Zakaj bi si torej že na samem začetku poti ustvarili utvaro in iluzijo ostre ločenosti med absolutom in relativnostjo.
Drugi razlog pa je ta, da poudarjanje pomembnosti “duhovnega življenja”, kot nekaj vzvišenega in več vrednega od življenja tu na Zemlji priliva olje na ogenj taktiziranja in skrivanja nas samih v igricah in kompromisih.
Mislimo, da razumemo, kaj nam hočejo Učitelji povedati z izrazom “duhovno življenje”. V resnici pa Njihova učenja prilagajamo svojim bolnim potrebam. Namesto, da bi znali pogledati drug drugemu v oči, se zaklepamo v sobe in “meditiramo” (večina ljudi pravzaprav še to ne)! Namesto, da bi se z bližnjimi odkrito pogovorili in si poiskali boljšo službo ali boljšega partnerja/ko, čakamo na prihod Mojstrov oz. Maitreje! Ljudje! Ljudje! Se hočete družiti z Bogom? Bi radi osebno spoznali Sri Babajia? Hočete Njegovo neprestano prisotnost? Si upate pogledati Bogu v oči?
Toplo objemite svojega partnerja! Svoji sosedi iskreno zaželite dober dan! Kdaj pa kdaj si oglejte sončni vzhod ali zahod! Redno in z ljubeznijo zalivajte svoje rastline!
Predvsem pa pozabite na svoje patetične igrice osamljenosti oz. sebične nevrotične potrebe in opazite že vendar, da vaš partner potrebuje vašo ljubezen (in vi njegovo/njeno), da tista tečna soseda komaj čaka na nekoga, ki ji bo iz srca zaželel dober dan, da je Sonce VEDNO PRISOTNO in da vaša ovenela rastlina zares ne more več živeti brez vaše pozornosti!
V: Kako izvajanje Kriye vpliva na spolno življenje?
Zaradi povečane vitalnosti in čistosti teles, se bo spolna sla povečala. Praktikant/ka bo prav gotovo bolj dojemljiv/a za razne erotične spodbude in take in drugačne “izzivajoče vizije”.
Naj na tem mestu za vse tiste, ki v spolnosti niso izpolnjeni in jo zato (v imenu duhovnega napredka seveda) zavračajo (malo je namreč takih, ki se lahko določenim stvarem odpovejo še preden te iste stvari obvladajo in so z njimi zadovoljni!!), navedem stih iz Svete Bhagavad Gite (7.11.), v katerem je Gospod Krishna lepo povedal vse, kar je v zvezi s spolnostjo potrebno vedeti:
“Jaz sem moč najmočnejših, osvobojen strasti in želja.
Jaz sem seksualno življenje, ki ni v nasprotju s
principi dharmičnega življenja, o Arjuna.”
Da glede spolnosti ne bo pomote! Ne zagovarjam in niti ne obtožujem tistih, ki “se dajo dol” z vsakim/ko, ki jim pride pod roke! Niti ne tiste, ki ne ločijo resničnega duhovnega razvoja od rahločutnosti in nežnosti!
Vsa vzhodnjaška duhovnost je usmerjena k preseganju minljivih užitkov, želja in navezanosti. Vendar pa, koliko ljudi je dejansko toliko odprtih in osvobojenih, da se lahko mirne duše resnično odpove posvetnim stvarem? Poznam zelo veliko oseb, ki prakticirajo tako ali drugačno metodo osvobajanja, vendar med njimi ni niti ene, ki bi bila zares toliko osvobojena in zavestna Božje prisotnosti, da ji ne bi bilo več treba paziti na subtilne taktike umika, kompromise in bežanje pred notranjo plahostjo ali agresivnostjo.
Sri Babaji o spolnem življenju in duhovnem razvoju pravi takole:
“V tej dobi se le malokdo drži celibata. Čeprav je celibat najboljše stanje, je poroka boljša od neurejenega odnosa. Združitev moškega in ženske v ljubezni lahko prinese mir in pomaga v duhovni praksi.”
Sri Babaji je spodbujal ljudi k poroki, ustvarjanju družine, skrbi za otroke, in ob tem k učenju nenavezanosti (in s tem ujetosti) na čutne užitke in spolno slo. V tradiciji Sanatan Dharme (celotno učenje Sri Babajia temelji prav na tej Večni religiji) velja, da doseže posameznik, ki sledi pot družinskega življenja in obvladovanja želja v vsakdanjem življenju, VEČ kot sanyasi (tisti, ki se je odpovedal svetu), ki svoje materialne želje in hrepenenja obvladuje iz votline na Himalaji. Veliko starodavnih svetnikov, popolnoma in pravilno razsvetljenih posameznikov, je imelo družine in bilo aktivnih v materialnem svetu (recimo Lahiri Mahasaya).
Kriyaban ne slepi samega sebe z raznimi odrekanji in po drugi strani s pretiravanji. Živi uravnoteženo življenje, ki temelji na njegovih lastnih izkušnjah in na zavedanju temeljnih Resnic obstoja. Živi torej v skladu z Resnico, Preprostostjo in Ljubeznijo.
V: Ali lahko s Kriyo ojačim svojo samozavest, voljo in povečam svojo odprtost do svojih družinskih članov?
Da. Samozavest, odločnost in odprtost se s Kriyo povečajo prav kmalu.
V: Do kakšnih realizacij me lahko pripelje Kriya? In kako mi lahko te pomagajo v življenju?
Kriya transformira oz. pripravlja telesa tako, da se skozi njih lahko odrazi prava narava človeka.
Veliko tehnik je kakor pivo. Popiješ malo pivo, nič. Popiješ še dva, tri – še vedno nič. Šele po dveh urah te malo “zadene”. Kriya pa je kot tisti pravi, domači šnopec: popiješ 0,5 dl in že si dobre volje.
15 minutno dihanje oz. izvajanje Kriya na dan se bo kmalu poznalo v življenju. Kako? Pridite na Seminar, naučite se Kriye videli boste sami…
V: Kako proces transformacije ali čiščenja vpliva na vaše odnose v družini?
Na prvi pogled precej slabo. Moji pogledi nase in na druge se namreč transformirajo iz dneva v dan. Tako se danes na iste situacije doma odzovem drugače kot včeraj. Vse bolj in bolj prepoznavam svoje bedne igrice in jih tudi kaj hitro presegam. Vse to se odraža tudi v odnosu do moje bodoče žene (Mojce) in njenega 13 letnega sina. (Temu Mojca dodaja, da sem, po njenem mnenju, vse bolj občutljiv.)
Kaj naj vam odgovorim? Vsak posameznik, ki se je odločil ZARES napredovati “proti” Bogu, slej ko prej uvidi dve stvari.
Prva je ta, da je v vsakdanjem življenju (v družini, službi…) zelo težko živeti v skladu z izkušnjami, ki jih pridobiva ob poti. Druga pa je ta, da mu lahko družinski člani, starši, sodelavci in prijatelji na njegovi poti predstavljajo oviro ali pa oporo. Slednje je precej težko doseči, zato se večina aspirantov/k odloči za odtujevanje od zgoraj naštetih “ovir”. No, sam zaenkrat še vedno izbiram načine kontaktiranja, ki mi omogočajo sproščene in realne odnose. O tej temi bi se dalo še veliko povedati, vendar naj tu navedem le nasvet, ki mi ga je dal Shivabala yogi, samorealizirani in osvobojeni posameznik, katerega sem imel srečo spoznati v Indiji.
Shivabala yogi (v Centru si lahko sposodite knjigo o Njem) je bil zadnja leta svojega življenja dostopen vsakomur in tudi odgovarjal na kakršnakoli vprašanja. Sam sem Mu najprej razložil o izkušnji Absolutne Resnice, ki sem jo imel na Intenzivu in o problemu, ki se mi je pojavil ob vrnitvi domov, v službo oz. v vsakdanje življenje. Povedal sem Mu, da me posvetno življenje ne zanima več in da se mi kakršnikoli stiki z drugimi ljudmi ne zdijo več potrebni. Njegov odgovor se je glasil:
“Na to vprašanje Sem že odgovoril.” (S tem je mislil vprašanje o ovirah na poti osvobajanja, ki Mu ga je pred mano zastavil moj prijatelj.) Ker nisem razumel je nadaljeval:
“Ovire na poti so: starši, partnerji, otroci, prijatelji. Se pravi prav to, kar si Me vprašal. Svetujem ti, da se ne oddaljuješ od njih in da upoštevaš njihove želje, poglede, njihova življenja. Understand?!”
Nisem razumel a vseeno sem prikimal. Takrat se mi ni niti sanjalo, kako pomemben je ta nasvet.
Za kakršne koli konflikte in težave v odnosih s komerkoli sta vedno potrebni obe strani. Torej jaz in moja Mojca, npr. Nevrotičnost vedno potrebuje potrdilo od zunaj. Kaj to pomeni v praksi? Kadar imava z Mojco težave v odnosu, mi je jasno, da imam problem JAZ in ne (samo) ona. Z zanikanjem in odvračanjem pozornosti od takih problemov (ki so v meni) bi napravil taktično napako in pustil, da vzrok za težavo (potlačeno čustvo ali vzorec obnašanja) ostane v meni in mi otežuje nadaljnje odnose. Po drugi strani pa razreševanje mojih lastnih težav povzroči dvoje: sam se počutim bolj svobodnega in tudi Mojca ne dobiva več potrdila za svoje nevrotičnosti.
To je to.
V: Kako je transformacija teles povezana z večjo svobodo? Pri tem mislim svobodo nenavezanosti na čustva, tegobe fizičnega telesa in miselne procese.
Morda je dobro, da na tem mestu vsaj približno ločimo proces čiščenja in transformacije. Prvo je sicer del drugega vendar prava transformacija pride na vrsto šele po uspešnem čiščenju. Razni pristopi in tehnike imajo za svoj cilj prav čiščenje: zdravljenje fizisa, procesiranje čustev in čiščenje mentala. Že samo to lahko traja celo življenje. Transformacija pa nastopi šele po teh uvodnih naporih. Če je čiščenje priprava teles za srečno življenje, potem je transformacija priprava teles za manifestacijo Absolutnega vedenja kdo smo, kaj smo, kaj so drugi in kdo je Bog.
Čiščenje zajema večanje manevriranega prostora v umu, odpravljanje negotovosti in pogojenosti s potlačenimi emocijami, katere sabotirajo naš vsakdan ter manjšanje bremena fizičnih tegob. Zajema torej toliko pomoči, da se posameznik malo razbremeni in končno postavi na svoje noge.
Transformacija pa se začne odvijati, ko je fizično telo zdravo, astral stabilen, mental miren in jasen, oz. ko posameznik ni več zelenec in je v možnost nadaljnjega razvoja popolnoma prepričan. Šele tedaj je pripravljen na “nadaljnjo obdelavo”. Zato je dobro, da je praktikant/ka Kriye na področju čiščenja naredil/a čim več.
Direktni rezultat transformacije JE vse večja svoboda. In pogoj za tisto pravo svobodo je nenavezanost na te tri svetove. Ta pa se nazadnje manifestira kot vedenje oz. zavedanje in preseganje temelja našega “iluzornega” obstoja: ahankare (bistvo kavzalnega telesa).
To je potrjeno tudi v Srimad Bhagawatamu, stih 2.10.6.:
“Živo bitje je osvobojeno, kadar odvrže spremenljiva
groba telesa in subtilna materialna telesa ter doseže
trajen položaj v svoji večni obliki.”
To se ujema tudi z modrostmi ezoterikov, ki pravijo, da je posameznik osvobojen šele PO IV. oz. V. veliki iniciaciji. Tedaj torej, ko obvlada astralno, mentalno in preseže tudi kavzalno telo. To je cilj, katerega Kriya (sčasoma, po večletnem vsakodnevnem izvajanju) s transformacijo teles omogoča.
V: Kako na izvajalca Kriya vplivajo stanja zavesti, katerih se še ne zaveda?
Naj vas povabim, da temu vprašanju in odgovoru posvetite vso svojo pozornost. V obeh se skriva temelj delovanja Kriye, procesa osvobajanja in nedvomne povezanosti Relativnosti in Absoluta.
Človekovo celovitost sestavljajo naslednji nivoji bivanja oz. zavedanja:
– fizis, eter, astral, mental,
– buddhi, atma, monada in adi.
Skoraj vse tehnike imajo za svoj cilj doseganje in ozaveščanje nivojev zavesti, ki so nad mentalom in katerih se povprečen človek ne zaveda, se pravi: buddhi (intuicija in namen), atme (duša) in monadične ravni (raven, na kateri spoznamo Boga Očeta, Bhagawana…ter svoje istovetnosti z Njim). Za ta cilj v večini primerov uporabljajo MENTAL. Kriya pa za isti namen uporablja ETER.
Eterični nivo ima štiri podnivoje. Ob izvajanju Kriye v ta del fizičnega telesa (pravzaprav v drugi podnivo) doteka sveža in nova energija, ki se z pozornim vodenjem diha porazdeli po vseh chakrah enakomerno. Sčasoma se ti centri toliko “opomorejo” in transformirajo, da zasvetijo v svoji pravi luči. Kot taki delujejo kot močan magnet. Le energijsko nabiti in v delovanju vzajemno usklajeni centri (in s tem tudi njihovi ekvivalenti na grobem fizisu) lahko pripeljejo do zavedanja prej naštetih “višjih” stanj zavesti.
Ta področja zavesti, katerih se ponavadi ne zavedamo seveda že obstajajo in so že del naše zavesti. Svoj vpliv širijo skozi meta-fizične centre v eteričnem telesu (in v možganih). Bolj kot so ti centri razviti, več energije iz “višjih” področij priteka v eterično telo (ne torej direktno v mental ali astral!). To pa je tudi ključ delovanja Kriye in samega procesa osvobajanja. V štiri podnivoje eteričnega telesa doteka energija štirih “višjih stanj zavesti”: buddhične, atmične, monadične in adične (Božje) ravni. Posameznik se osvobodi, ko je ta proces končan in so energije fizisa, etra, astrala in mentala v štirih podnivojih eteričnega telesa v bistvu nadomeščene z energijami štirih sovpadajočih višjih stanj zavesti.
Sedaj lahko praktikantu/ki postane jasno zakaj je Kriya yoga tehnika transformacije teles in zakaj se toliko poudarka daje na prizemljenosti, konkretnost in skrb za vsakdanje življenje (zdravo telo, opravljanje dolžnosti…). Predvsem pa lahko sedaj bolje razume, zakaj se v Kriyi ne sme pretiravati in hiteti. Če v eter iz dneva v dan priteka preveč “višjih energij”, se transformacija ne more odviti spontano in naravno, ampak je forsirana. V večini primerov se tako hitenje manifestira kot različne bolezni, konflikti z okoljem in notranjimi bolečinami. POČASI TOREJ!
V: Kako se vložen trud v izvajanje Kriye obrestuje na področju ustvarjalnosti?
Z dovajanjem energije v chakre vzdolž hrbtenice se te razvijejo in delujejo vse bolj optimalno in usklajeno.
To se med drugim pozna tudi pri precej povečani ustvarjalnosti. Dobro je, da je praktikant/ka Kriye pripravljen/a na povečano vitalnost, večje zaloge energije in predvsem na povečano odprtost. Slednja je kritičnega pomena, saj omogoča Kriyabanu povsem novo in bolj kvalitetno delovanje v svetu na vseh področjih. Dobro je, da praktikant/ka vse to usmeri v dobro drugih: pisanje člankov, knjig, organiziranje raznih predavanj in tečajev, zdravljenje, slikanje, dajanje osvojenega znanja drugim itd…
V: Kaj ali kdo je v resnici odgovoren za napredek praktikanta/ke Kriye?
Na začetku (navidez) vse skupaj počiva na ramenih vsakega posameznika: kdaj, koliko, upoštevanje navodil, zdrave pameti in intuicije… Sčasoma pa se zave, da je njegova volja del večjega, močnejšega in vseprisotnega.
Takrat lahko postane praktikantu/ki tudi jasno, da je v bistvu “le” orodje v rokah malo bolj večnega obstoja, kot je on sam oz. njegov ego. Lahko mu/ji tudi postane jasno, da je vse pod natančno kontrolo Nekoga/Nečesa, ki mu/ji v bistvu tudi omogoča izvajanje te tehnike.
“Everything that happens upon this Earth, is my will.” – Sri Babaji (“Vse, kar se zgodi na tem svetu, je moja volja.” – Sri Babaji)
V: Kaj je za vas merilo svobode?
Vsak posameznik se razlikuje od drugih po svojih pogledih na stvari. Vzrok za to je svobodna volja.
Zame je merilo svobode prav to: vse večja možnost uporabe te volje ne glede na okolje, druge in svoje notranje samoustvarjene omejitve. Zanj seveda.